Search This Blog

Thursday, April 1, 2010

Kes H1N1 terbaru


Adik aku Azlah beritahu aku pasal Faiz deman panas hampir pengsan masih di hosiptal Faiz kena cucuk tangan dgn 2 botol air dalam badan. Kami pergi tengok Faiz di HUKM Cheras dekat rumah kami jadi senang boleh sampai10 minit dengan kereta suami aku lepas pulang kerja di pejabat petang. Kami jumpa Faiz dan mak Faiz duduk tempat menunggu hingga doktor panggil lepas baru habis 2 botol dalam badan Faiz. Aku terus gambar Faiz dan iparku untuk aku buat karang dalam blog kak.
Sejak hari Isnin hingga semalam Faiz jatuh sakit akibat deman panas, rasa loya, sukar nafas dan pening hampir pengsan. Adikku Sy.Azlah dan isteri terpaksa bawa Faiz pergi Ke HUKM Cheras untuk mendapat rawatan di wad kecemasan. Doktor beri 2 botol air cucuk tangan Faiz dan ambil darah, air kencing dan X-ray selama 6 jam. Doktor beritahu Faiz kena suspek H1N1 dan nasib baik Faiz bukan teruk tidak perlu tinggal hospital kena cuti dua minggu mula Faiz sakit hingga minggu depan sekolah takut merebak penyakit rakan2 sekolah.

No comments:

Post a Comment